Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Roos van Leary --- coaching --- Teamwork --- Communicatie ; hulpverlening
Choose an application
Conflicthantering ; ondernemingen --- Roos van Leary --- Gedragspsychologie --- gedragspsychologie --- gedragstherapie --- Social psychology --- conflicthantering --- ondernemingen --- axenroos
Choose an application
Dit boek is bedoeld ter inspiratie voor managers die hun teams willen coachen naar succesvolle teams. Daardoor kunnen teams met plezier en gezamenlijke verantwoordelijkheid hun resultaten halen. Kookboek voor teams is voor teamcoaches die op zoek zijn naar variatie in de werkvormen die zij hanteren bij het coachen. En voor trainers die hun trainersvaardigheden willen uitbreiden met coachingsvaardigheden, zodat ze met minder energie meer resultaat behalen. Je krijgt 20 praktische oefeningen aangereikt, waarmee je zelf je team kunt coachen. Net als in een kookboek zijn de oefeningen zo beschreven dat je als lezer de ingredinten samenstelt, de bereidingswijze doorneemt en vervolgens zelf aan de slag kunt. Download extra materiaal Geweldloze Communicatie kaarten Hand-out 5 Woorden kaarten
Equipe Team --- Coaching Coaching --- Roos van Leary --- Coaching --- Groepspsychologie --- Teamwerk --- Coaching. --- Groepspsychologie. --- Teamwerk. --- E-books
Choose an application
Dit boek geeft een overzicht van verschillende spanningsvelden die bij coaching een rol spelen. Daarmee biedt het coaches een houvast voor het maken van zorgvuldige keuzes in hun eigen praktijk. Door keuzes expliciet te maken en te onderbouwen beogen de auteurs een bijdrage te leveren aan de verdere professionalisering van coaching. In het boek worden zeven aspecten toegelicht die in coaching steeds aan de orde zijn: Coaching is te omschrijven als een doelgerichte (1) methode (2) van begeleiden (3) van leren (4) gericht op zelfstandig functioneren (5) van individuen of teams (6) binnen een organisatiecontext (7). Het boek geeft geen richtlijnen over welke keuzes in concrete situaties gemaakt moeten worden, maar biedt wel een soort leidraad voor het maken van genuanceerde keuzes. Daarmee draagt het bij aan zorgvuldig handelen in de praktijk van coaching. Het boek is geschreven voor coaches die hun professionaliteit verder willen ontwikkelen. Dat kunnen beginnende of gevorderde professionals zijn die coaching als hun beroep zien. Bovendien is het boek ook geschikt voor managers die coaching als een belangrijke activiteit binnen hun functie zien.
E-books --- Personeelsmanagement --- Coaching --- Begeleidingskunde --- 367.2 --- Roos van Leary --- coaching --- personeelsbeleid --- taxonomie* --- Personeelsbeleid --- Begeleiding
Choose an application
len bij thuiswonende mensen te verkomen
Personality development --- 305.8 --- Roos van Leary --- 316.77 --- Beïnvloeden --- Communicatie --- Gedrag --- Communicatieve vaardigheden --- Groepsdynamiek --- Interactie
Choose an application
In het eerste deel van dit boek wordt het communicatieproces geanalyseerd. In het tweede deel worden vervolgens verschillende instrumenten aangereikt waarmee u uw communicatieve vaardigheden aanzienlijk kunt verbeteren en de belangrijkste communicatiestoornissen kunt voorkomen of oplossen. Nieuw in deze derde editie is een hoofdstuk over leiderschap.
communicatietheorieën --- Didactics --- communicatiewetenschappen --- communicatie --- communicatiemanagement --- Mass communications --- Communicatie --- Didactiek --- Massacommunicatie --- PHL-Education 12 --- 005.57 --- Leary --- feedbacksystemen --- lichaamstaal --- 305.8 --- roos van leary --- #KVHB:Communicatie --- Lichaamstaal --- Roos van Leary
Choose an application
Leary --- Roos van Leary --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- interacties --- interactieproblemen --- interactionele theorie --- Interactieproblemen --- Opvoedkunde: interactie --- Groepsleiders. --- Interactie. --- Jeugdhulpverlening. --- Opvoedingsmethoden. --- Speciaal onderwijs.
Choose an application
Het boek met bijbehorende cd-rom maakt duidelijk hoe de kennis van de Roos van Leary een effectieve communicatie kan bevorderen binnen het beroepsmatig handelen. Op de cd-rom wordt in verschillende fragmenten het teamoverleg gespeeld van De Dreef - een fictief tehuis voor crisis-opvang-voor jongeren. In het boek analyseert Sjaak Vane dit rollenspel volgens het model van Leary. Via een zelftest kan de lezer vervolgens de kenmerken van de eigen communicatieve stijl vaststellen. Daarna gaat de schrijver in op de wisselwerking tussen de verschillende gedragsstijlen. Ten slotte wordt de stap gezet naar het toepassen van de eigen communicatie als methodisch instrument. Met praktijkvoorbeelden van interventies geeft de auteur aan hoe de lezer de gewenste omgang met cliënten en teamleden kan bereiken. Het boek en de cd-rom zijn bedoeld voor studenten Social Work en voor hen die werkzaam zijn in de zorg.
Communicatievaardigheden --- Maatschappelijk werk --- Roos van Leary. --- Hulpverlening. --- Methodiek. --- gedrag (mensen) --- teamwork --- interactie-analyse --- interpersonele communicatie --- communicatie --- Social welfare methods --- methoden van het sociaal werk --- intermenselijke relaties --- Leary, Timothy F. --- gedragspsychologie --- Modes de communication Communicatiewijzen --- 305 --- Leary --- roos van Leary --- sociale psychologie --- 305.8 --- Roos van Leary --- hulpverlening --- 316.77 --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Gedrag --- Leary, Timothy --- Communicatie in de hulpverlening --- Communicatie in organisaties --- communicatie (gez) --- roos van leary (ler) --- Groepspsychologie --- maatschappelijk werk --- managementvaardigheden --- methodiek --- 364.01 --- Maatschappelijk werk : communciatievaardigheden --- Sociaal-cultureel werk --- S20080013.JPG --- sociaal werk --- welzijnswerk, methoden --- Communicatie ; algemeen --- 007 --- 361.3 --- 361.1 --- Contains audio-visual material --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Psychologie Psychologie --- Communication Communicatie --- Sociale psychologie --- Hulpverlening --- Managementvaardigheden --- Methodiek
Choose an application
Dit boek leert je in de communicatie met anderen het zekere voor het onzekere te nemen en altijd te toetsen of jij begrijpt wat de ander bedoelt en omgedraaid. Want andere mensen zijn echt anders! En voor je het weet, praat je langs elkaar heen, ontstaan er misverstanden of erger nog, fikse irritaties. Om met al die verschillende mensen te kunnen communiceren en relaties te onderhouden, is het van belang dat je bewust verschillende technieken en vaardigheden kunt inzetten. In 'Zo begrijpen je ze wel!' komen de meest gangbare theorieën over communicatie aan de orde. Daarnaast bespreken de auteurs drie toonaangevende modellen: de RET, het communicatiemodel van Schulz von Thun en de Roos van Leary. De verbindingen die de auteurs leggen tussen deze modellen maakt dit boek zo waardevol: ze geven je de bagage om tijdens moeilijke gesprekken te kunnen kiezen uit diverse gedragsmogelijkheden en de manier waarop je iets kunt aanpakken
mondelinge communicatie --- communicatie --- Social psychology --- 305.8 --- RET (Relationeel-Emotieve Therapie --- Roos van Leary --- relaties --- Communicatie --- Leary --- Relatiemarketing --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatiemanagement --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstechniek
Choose an application
366.4 --- ISO 9001 --- Roos van Leary --- SWOT-analyse --- assessment --- coaching --- competenties --- groepsdynamica --- leiding geven --- management --- vergadertechnieken --- visitatie --- zelfevaluatie --- Management --- Contains audio-visual material --- Leidinggeven --- Vaardigheden --- Leiderschap
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|